2010/03/22

Älskade udda knapp

I min knappskatt har jag samlat juveler från många årtionden. Här finns köpta knappar, bortsprättade knappar, knappar som jag stulit ur min mammas gömmor och knappar som gått i arv från mormor och farmor. Ibland sitter jag och gräver med fingrarna bland dem och funderar över deras tidigare liv.

Ett snabbt sätt att ge några udda knappar ett nytt liv är att fästa dem på hårnålar. En skön accessoar som man helt enkelt inte kan ha för många av.


För det här pysslet behöver du:
  • några udda knappar
  • lika många hårnålar som knappar
  • sytråd
  • synål
  • genomskinligt nagellack
Välj en färg på sytråd som passar ihop med knappen du har tänkt att använda. Använd gärna en färg som syns. Sy fast den på änden av hårnålen. För att fästa tråden penslar dugenomskinligt nagellack på baksidan av knappen. Låt det torka. Hepp! Färdigt! Enklare än så här blir det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar