2010/03/13

Världen på ett kylskåp


Med hjälp av en gammal världskarta och magnetiskt papper (går att köpa på Claes Ohlsson) kan man fixa en fantastisk kylskåpsvärld. Limma fast kartan på pappret. Låt det torka. Och klipp sedan ut land för land. Mindre länder som Schweiz och Singapore klipps med fördel ut i lite större sjok. Och sedan är det bara att pussla upp på kylskåpet. Låt fantasin flöda. Flytta Sverige till varmare breddgrader. Byt plats på Japan och Nya Zeeland. De är trots allt ganska lika varandra. Vänd världen upp-och-ner. Inse hur många öar det finns. Och inse hur svårt det är att få alla forna sovjetstater på rätt plats.

1 kommentar:

  1. Denna skall jag göra någon dag! Båda mina barn älskar ju kartor - och kylskåps magneter, que bien !!! och jag skulle f.ö vilja skriva ngt på varje inlägg- så mycket fint och roligt var länge sedan jag såg i så bra format. En massa guldstjärnor till Er blogg från lilla mig...

    SvaraRadera