2010/06/15

Högtidspyssel!



Det började som en utmaning: att utan större utbud av tjusigt omslagspapper och snajdiga snören åstadkomma fina paket. Hemma finns ett grundutbud av papper (blått & rött högblankt och i två nyköpta presenter ingick det övriga), men desto mer pynt finns i lådor och skåp.

Från vänster:
  • Virkad duk, spraylimmad. Hemmagjort klistermärke av inscannat skyltmaterial från sekelskiftet.
  • Sammetsband, brodergarn + del av halsband, gammal prisetikett med bokstavsklistermärken, de räckte inte till hela namnet så övriga skrevs för hand.


  • Ljusmanchett, pappersklipp & guldsnöre.
  • Pappersklipp, klistermärken (svarta, gula, gröna & röda prickar), satinband och lösögon (liknande som används på päronformade möss).
Under resans gång kan jag konstatera att jag blivit lite besatt och att paketet i vissa fall tar mer tid att få till än innehållet. Men det är ändå otroligt kul att göra och roligt att ge bort, även om de tvååringar jag uppvaktar mest för tillfället inte riktigt verkar uppskatta mina krusiduller på samma sätt som jag själv;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar