2010/07/21

Ettårspresenten 2.0

före
Förra året gav jag bort en second-hand jacka i 1-års present, eftersom jag inte hunnit fixa knappar och piffa den innan överlämningen behöll jag den för att göra så vid tillfälle. Månaderna gick rysligt fort och då det nyligen var dags för 2-års kalas fick jag äntligen tummen ur.
Exakt likandana knappar som de saknade fanns fortfarande till försäljning(!), fållar fästes, fläckar blektes och hål stoppades. När nu jackan blev även en 2-års present kändes det rätt att med en uppdatering och eftersom familjen hunnit flytta sedan förra födelsedagen ville jag få med deras resa i plagget.

efter
En nöjd tjej i nya jackan pussar sin spegelbild. Och storleken räckte fortfarande till, med god marginal!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin jacka. kul att hitta ett så bra loppisfynd :)

    SvaraRadera
  2. Ja jackan var verkligen ett fynd! Fin och otroligt välsydd. Jag är så himla glad att hon fortfarande kunde ha den - och tyckte om den!

    SvaraRadera